МИ ПРАЦЮЄМО З 9:00 ДО 18:00 ПО БУДНЯХ. СБ-НД З 10:00 ДО 15:00
Каталог

Масло для двотактних двигунів

Одна з головних особливостей конструкції двотактного двигуна полягає у відсутності класичної системи мастила. Масло змішується в певних пропорціях з бензином, змащує всі зустрічаються на шляху деталі та згорає в циліндрі, після чого його залишки видаляються разом з вихлопом. При цьому суміш бензину й масла може заливатися безпосередньо в бензобак або ж масло подається за допомогою спеціального насоса. У другому випадку змішування відбувається зазвичай у впускному патрубку за карбюратором.

Як наслідок, така особливість двигуна накладає певні вимоги до використовуваних масел, вони відрізняються від тих, що застосовуються для чотиритактних ДВС. Вони повинні добре розчинятися в бензині, зберігати мастильні властивості при високих температурах, а також згоряти з мінімальним утворенням золи (а краще, щоб вона взагалі не утворювалася). Також, якщо масло призначене для двигуна з роздільною подачею, то воно повинно відрізнятися гарною плинністю. Природно, що олія повинна відрізнятися високою якістю та зберігати всі свої властивості як можна довше. Якщо масло призначене для двигуна, який експлуатується в умовах низьких температур, то його повинна характеризувати низька в'язкість.

До речі, такі масла зазвичай забарвлені в синій колір (рідше в будь-якій іншій, наприклад, червоний), що дозволяє легко їх ідентифікувати - бензин, в якому було розчинено таке масло, перестає бути повністю прозорим і набуває відповідний відтінок.

Важливо враховувати й те, для чого саме використовуються двотактні ДВС - це мопеди, підвісні мотори для човнів, газонокосарки, бензоінструмент тощо. Тобто висока ймовірність потрапляння їх на землю або у воду та це накладає вимоги до рівня токсичності. Таке масло має швидко розкладатися в воді та бути максимально безпечним для навколишнього середовища.

Масла для двотактних двигунів бувають двох стандартів - 2Т і TC-W3. Перший призначений для інструменту, сільгосптехніки, мопедів, мотоблоків, генераторів, іншої техніки, яка має двигуни з повітряним охолодженням. Другий тип зазвичай застосовується в підвісних моторах з водяним охолодженням. Також у кожного виробника може використовуватися своє додаткове маркування.

Сьогодні у продажу є масло 3-х типів - синтетичне, напівсинтетичне та мінеральне.

  1. Синтетичне масло утворюється за допомогою хімічного синтезу та відрізняється високими експлуатаційними властивостями. Недолік у такого масла тільки один - висока вартість.
  2. Мінеральні масла виділяються при перегонці нафти та коштують помітно дешевше, але при цьому поступаються за експлуатаційними властивостями.
  3. Напівсинтетичні - це компромісний варіант, звичайно одержуваний шляхом суміші перших двох. Такі масла коштують не дуже дорого, але при цьому за своїми властивостями перевершують мінеральні.

Ще одна важлива відмінність мінеральних масел від синтетичних - час зберігання бензину з розчиненим у ньому маслом. У випадку з мінеральним маслом воно не перевищує зазвичай 2-3 тижні. Синтетика забезпечує куди більш високі показники.

Дати будь-якю рада з вибору масла неможливо, все залежить від кожного окремого випадку. Зазвичай в описі двигуна чітко прописується, яке саме масло слід використовувати. Застосування невідповідного масла може привести до виходу двигуна з ладу, причому вже через пару годин використання. Тобто, перш ніж вирушати в магазин за маслом, уважно прочитайте інструкцію до вашого двигуна.

Синтетика дозволить двигуну легше заводитися і менше зношуватися при високих оборотах. Однак це не означає, що використання мінерального масла швидко його «уб'є». Якщо масло відповідає всім прописаним в інструкції вимогам, то різниця в експлуатації не буде занадто великою, особливо якщо двигун постійно проходить все необхідне сервісне обслуговування. Однак якщо ви використовуєте дорогу й високоякісну техніку, то зайва економія буде тільки на шкоду. Також деякі виробники техніки рекомендують використовувати тільки синтетичне масло - до цих вимог необхідно прислухатися. І якщо ви вже почали використовувати певний тип масла, то краще й продовжувати його використовувати, зміна в даному випадку (навіть на краще масло) не дуже бажана.

Масло продається в різних упаковках, що розрізняються ємністю - від одноразових пакетиків на 20 мілілітрів до бутлів на кілька літрів. Тут вибір залежить виключно від ваших потреб.

Що ж стосується бренду, то немає потреби гнатися тільки за дуже гучним ім'ям, а й купувати масла «підозрілих» марок також не варто. Ну й, звичайно ж, робіть покупки тільки в офіційних дилерів, не варто робити придбання у незрозумілих продавців на базарі, який би вигідною не здавалася така покупка. Ризик нарватися на підробку буде дуже великий.

03.04.2023
Поділитися
tools
Безкоштовна доставка за підписку
Підпишіться на розсилку, щоб отримувати актуальні пропозиції та першими дізнаватися про знижки та акції.